Sé molt bé que avui tocaria parlar de la destitució del Sr. Cambray i de la seva substituta, Anna Simó; però tenint en compte les meves poques ganes d’entrar en debats que no aporten massa, he decidit obviar el tema i anar per coses pràctiques.

I és que aquests últims dies de curs no són fàcils de gestionar. Els alumnes acusen la calor, i la proximitat de les vacances fan que el neguit s’encomani sense remei. Costa seguir un horari lectiu, així que per amenitzar una mica els dies, us oferim algun recurs més lúdic.

Activitats de creació pròpia…

• Podeu crear activitats a mida a Educaplay. Només us heu de registrar i fer els vostres propis encreuats, sopes de lletres, passaparaules o activitats similars. Són molt fàcils de crear. No calen coneixements previs. Comparteixo amb vosaltres els que he creat pels meus alumnes de 5è, per si els voleu utilitzar o per si us serveixen de base i els voleu modificar amb els continguts que us interessin. Són activitats on es barregen preguntes de cultura general de diverses assignatures en forma de passaparaula o altres passatemps: Repàs de 5èOrdena les lletres,  Repàs lingüístic

Recursos digitals…

• Treballar el càlcul mental amb Mestre a casa, bloc de l’Estrella Piqueres.

La motxilla, del CEIP Diputació, amb activitats online per a totes les etapes. Ben classificades i de ràpid accés.

Recursos digitals per a tots els cursos i de totes les assignatures.

Mandales…

Mandales imprimibles, perquè sempre són un recurs extra pels qui acaben la feina abans d’hora.  Mandales online, si disposeu de tablets o ordinadors a l’aula.

Crear presentacions o jamboards de temàtica lliure que els alumnes puguin exposar davant la resta de companys, també és una bona opció. Serviran per practicar eines TIC i al mateix temps, conèixer quins són els seus interessos lluny de les programacions i currículums.

Els jocs de tota la vida…

També podem fer partides a classe amb els jocs de taula de sempre i organitzar tornejos: de parxís, del joc de l’oca, del 4 en ratlla, partides de dòmino o de l’UNO. I de forma col·lectiva, jugant al mateix temps amb tota la classe, podem dinamitzar el joc del TABÚ (servirà per practicar definicions), de l’SCATERGORIES (podem fer categories de diferents aspectes treballats al llarg de l’any), o del TRIVIAL (hi ha preguntes a dojo que podem adaptar).

Dinàmiques motivadores…

Dinàmiques per acabar el curs, el recopilatori de Nati Bergadà. Segur que trobeu alguna activitat adient que podeu utilitzar o adaptar amb el vostre grup.

En definitiva, a banda de tancar temes, organitzar àlbums i endreçar l’aula, es tracta d’aprofitar aquests últims dies de juny per repassar continguts i passar l’estona d’una forma més distesa amb els alumnes amb els qui hem compartit tot un curs.

I de moment, res més… Això sí, convidem al Sr.Cambray o a la Sra. Simó a que es passegin per qualsevol aula del país aquests últims dies i participin d’aquestes jornades apassionants i de les sessions burocràtiques maratonianes que ens esperen.

Que us sigui lleu i que la paciència us acompanyi!

Un comentario sobre “Propostes i recursos pels últims dies de curs…

Deja un comentario